Thursday, May 2, 2013

ANUGERAH AMANDA...

...Dari dua kepada tiga anak...terlalu lama blog ini ditinggalkan. Seperti biasa, ayat terbaik untuknya -----'MENYEPI BUKAN TANDA MELUPAI'.

Sekarang akue sudah bergelar ibu kepada tiga anak..hehe. Menariknya, anak ketiga ini dilahirkan penuh istimewa sebagai seorang bayi besar..big baby... 5.05 kilogram...operate. HUSM. 28 November 2012. 8 pagi. Lalu akue namakan dia sebagai PUTRI AZZALEA AMANDA, dan mesranya aku panggil AMANDA!

AMANDA adalah adik kepada dua anak2ku..PUTRI ALEESYA dan PUTRA EILMAN AL-ZIQ...
Biarpun dia lahir sebagai Big Baby..tetapi dia seorang bayi yang sangat baik... tidak banyak ragamnya.. dan sekarang dia berusia 5 bulan...kan, AMANDA kan..good girl, k...

ALEESYA dan EILMAN sudah pun bersekolah di IQ BESTARI MELOR.. ALEESYA enam tahun dan EILMAN empat tahun...dua2 dah pandai menulis dan membaca. Alhamdulillah!
Itu cerita ceriti anak2...Semoga mereka cepat membesar (Ini bermakna akue semakin tuwe, ok..hehe).

Di sebalik ANUGERAH AMANDA.. akue? aku masih di sini, bekerja sebagai pemberita di tempat kelahiran sendiri. Suami pula dari berniaga, kini dia bekerja semula dalam bidang swasta. Itu cukup melegakan kehidupan kami sekelurga.

Tidak banyak perubahan yang akue alami rasanya biarpun bertahun2 'meninggalkan' blog ini..Berkali2 encik suami meminta akue update blog ini, tetapi akue memang tidak berpeluang langsung seperti dahulu.

Anyway, pada hari Jumaat yang indah ini, akue ingin menyatakan masih banyak apa yang akue nak belum tercapai dan akue mendoakan diri sendiri semoga impian itu akan akue gapai jua..InsyaAllah!!!.

Selamat Mengundi pada Ahad ini. PRU13 ini semuanya mengajar kematangan pemikiran kita sebagai seorang rakyat, ok..

1 comment: